söndag 25 juli 2010

små nassar!!

Igår när jag var på väg hem från Grönköping...

Så åkte jag på 290:an Å fick syn på gris bilen( civil )i backspegeln..

Så jag låg där å drällde runt i typ 94 km...

Efter nån mil så vart jag stoppad.

Han börjar med orden.. Det där gick lite fort de där!!!!

Jag svarar vänligt med dessa ord....

tyvärr så har konstapeln fel...Jag körde 90......

Då gjorde han sitt första misstag....

man ska inte lita på hastighetsmätarna dom e inte kalibirerade....

Snälla konstapeln sa jag då..

Jag körde efter gps:en å dom har o,oo3% felmarginal....

Å föresten har ni kalibirerat eran mät utrustning????

de fick jag inge svar på.. Då kom de förteckta hotet..

Dina framhjul börjar se dåliga ut!!!!

Snälla konstapeln jag har minst 1mm kvar till slit varningen..

Kollar de varje dag...

Jasså varför då undrar konstapeln...

bara för att jag ska vara säker på min sak när jag träffar på sånna som du.....

Sluta de me att jag fick åka utan böteslapp...

Fattar int varför dom ska hålla på å jiddra.....

om jag nu kör för fort så filma de å visa filmen istället för att jiddra...

Skulle aldrig erkänna nåe efter vägen....

Å inte fan biter förteckta hot på mej int!!!

Å så undrar dom varför folk int tycker om dom.... säger bara nöff nöff...

Man ska int erkänna nåe efter vägen...

Böterna kan aldrig bli högre i rätten ju!!!!

Nej gott folk nu har jag fått avreagera mej.....

Så nu ska jag ut å njuta av den svenska blöta sommarn..

Kramizz

1 kommentar:

  1. Klart man ska avreagera sig.
    Så med andra ord hade nassarna lite att göra då då eftersom dom hade tid för sånt där gnäll.
    Tur att det gick bra.
    Kram

    SvaraRadera