fredag 16 april 2010

Tierp sjukhus!!!!

Känner att jag måste skriva av mej just nu!!!!
Va till Tierps sjukhus, akuten. Hade tid kl 11,00. Kl vart 13,30
Så då sa jag att jag måste iväg på ett viktigt möte... Ok inga problem...
Så va jag tebax ikväll.. Å enligt den snorkiga läkaren så är de inga fel på mina ögon.
Eftersom de har en ögon speciallist skrivit i min journal....
Vaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa sa jag?????????????????
Jo enligt min journal så har jag vart å träffat en ögon speciallist den 10/3-10
Jag upplyste Den kvinliga läkaren vänligt men bestämmt att hon va ute å sväva i de blå..
Svaret vart att man kan faktiskt glömma saker å ting!!!! Visst fan e jag g:a men fan int så g:a ju!!!!!
Å den envisa läkaren gav sej int.. Så jag fick salva.. Väl när jag kom hem så tog jag fram min almenacka å kolla var jag var den 10/3-10 Pricken befann sej i norrland å kom hem 12/3-10
Så då tog jag luren å ringde till Akuten å lät som en ilsken filur som kallas för Pricken...
Jag fråga va i h-vete har dom för jäv... läkare????????
Å då sa den trevliga sköterskan att hon skulle framföra mina åsikter ang läkaren... Å att hon skulle säga åt läkaren skulle ringa å berätta va som står i min journal..( enligt sköterskan så stod de inte en rad om att jag vart där 10/3-10.. hehehehehehehe
De tog 1 timme så ringde de en läkare å gjorde en riktig PUDEL...
Hon erkände att hon läste fel journal..... Vilken tur att jag inte skulle opereras.....
Så nu har jag kommit fram till att jag skulle ha pluggat till läkare......
För de minsta fel jag gör med mina färdskrivarblad tex Skriver förnamn före mitt efter namn
Så kostar de mej 3000:- i böter.. För när man e chaufför så finns de inget som heter att man klan fela pga mänskliga fel å brister......
Denna grej som hände på akuten kunde ha slutat mye värre om tex jags kulle opereras typ...
Undrar va som händer nästa gång man åker in med hjärt krångel tänk om dom hittar en journal där de står att man e hjärtlös???? Va händer då??????
Så gott folk passa på å njut av livet för man vet aldrig när det tar slut!!!!
Så ut å dansa på stadens gator å torg!!!!

1 kommentar:

  1. hahaha...helt galet med sjukhus ibland....min dotter skulle operera ett knä.....först när de kollade hennes röntgenplåtar sa de att hon varit opererad en gång tidigare...???? När vi protesterade såg de att de hade fel röntgenplåtar....hmm.....sen när hon en läkare kom för att märka upp stället de skulle operera...så började han rita med en tusch penna....dottern min som är väldigt nyfiken av sig...(och tur var väl det) undrade varför han målade på vänster knä när det var höger de skulle operera?????? Efter många om om men dubbelkollade han och min dotter fick naturligtvis rätt!! Men man blir ju mörkrädd...

    SvaraRadera